Палаци і фортеці Вінниччини – палац у Хмільнику

Хмільник - план міста до кожного будинкуСкачать «Хмільник - план міста до кожного будинку»

Скачать «Карты областей и городов Украины» бесплатно, а также скачать много других карт можно в нашем  архиве карт 

Палац розташований у місті Хмільник Він­ницької області, за 63 км на північний захід від Вінниці.

Палац у ХмільникуПалац у Хмільнику — унікальний архітектурний шедевр, належним чином оцінений фахівцями-архітекторами, але, на жаль, незаслужено забутий чиновниками культури і туристами.

Нині Хмільник — невелике курортне місто, де працює низка санато­ріїв на основі джерел радонових вод. У минулому це велике подільське місто, що найбільш інтенсивно розвивалося в XV столітті у складі Вели­кого князівства Литовського. Місто мало важливе стратегічне значення і було укріплене потужним замком, що витримав чимало битв. 1659 року замок захопили козаки і навіть влаштували в ньому резиденцію гетьмана Івана Виговського.

Замок у Хмільнику на високому березі річки Південний Буг займав велику територію. До наших днів від замкових будівель збереглася лише одна оборонна вежа, зведена 1534 року і значно перебудована згодом. 1672 року, коли Поділля захопили турки, вежу переобладнали в мечеть. Нині тут діє краєзнавчий музей.

Нині ХмільникНа місці руїн древнього замку 1915 року був зведений палац, що нале­жав власникам Хмільника, графині Катерині Левашовій та її чоловікові капітану Костянтину Ксидо. Смілива ідея, яку капітану Ксидо допоміг утілити академік архітектури Іван Фомін, полягала в тому, щоб поєднати в архітектурі елегантність палацу і брутальність середньовічного замку. З боку міста відвідувачів зустрічає типовий фасад у стилі класицизму, яко­му передує напівкругла колонада. З іншого боку, на крутому березі Пів­денного Буга, височіє складений із великої цегли фасад у романському стилі з однією центральною і двома бічними вежами.

Khmilnyk Palace

The palace is situated in the town of Khmilnyk, Vinnytsia Region, 63 km northwest of Vinnytsia.

The palace is situated in the town of Khmilnyk, Vinnytsia Region, 63 km northwest of Vinnytsia.

The palace in Khmilnyk is a unigue architectural masterpiece, appreci­ated by architecture experts but undeservingly forgotten by culture officials and tourists.

Now Khmilnyk is a small resort town, with a number of health centers using radon water. In the past, it was a large Podillia town, which developed most intensively in the 15th century as a part of the Grand Duchy of Lithuania. The town had a strategic importance and was fortified by a strong castle, which withstood many battles. In 1659, the castle was captured by Cossacks who even arranged the residence of Ivan Vygovskiy there.

The castle in Khmilnyk was situated on a high bank of the Southern Buh and occupied a large territory. Of all castle buildings, only one defensive tower has survived. It was constructed in 1534 and reconstructed consider­ably much later. In 1672, Podillia was occupied by Turks and the tower was converted into a mosgue. Now there is a modest but interesting local history museum, founded on a voluntary basis.

In 1915, a palace was constructed on the site of the ancient castle ruins. It be­longed to the owners of Khmilnyk, Countess Kateryna Levashova, and her hus­band captain Kostiantyn Ksydo. The academic of architecture Ivan Fomin helped captain Ksydo to combine the elegance of palace architecture and the brutality of medieval castle. From the side facing the town, visitors see a typical facade of Classical style preceded by a semicircular colonnade. From the other side, on the steep bank of the Southern Buh, there is a large brick facade in the Romanesgue style with one central and two side towers. A stone bridge, another element of the palace ensemble, takes visitors across the river and to the palace.