«Дворянські гнізда» Житомирщини – палац Терещенка в Турчинівці

Новоград-Волинський - план містаСкачать «Новоград-Волинський - план міста»

Скачать «Карты областей и городов Украины» бесплатно, а также скачать много других карт можно в нашем  архиве карт 

Палац Терещенка розташований у селі Турчинівка Чуднівського району Житомир­ської області, за 67 км на південний захід від Житомира.

Палац ТерещенкаОдин з численних маєтків знаменитої династії Терещенків, власників цукрових заводів, стояв у селі Турчинівка. Тут зберігся невеликий дво­поверховий палац, побудований у 1899-1900 роках у стилі модерн з еле­ментами французького ренесансу. Будівля, прямокутна в плані, зведена з цегли. З боків її прикрашають дві вежі з вкритими черепицею фігурни­ми дахами.

Нині у приміщенні палацу діє професійно-технічне училище, завдяки чому будівля перебуває у відносно хорошому стані.

***У своєму маєтку Наталія Терещенко жила аж до Громадянської війни, хоча знала, що рано чи пізно більшовики заарештують її. Так і сталося. Коли вони приїхали, двері відчинила жінка в дуже простій сукні, яку прийняли за покоївку. Вона обіцяла покликати хазяйку, а сама вийшла через чорний хід, сіла верхи і зникла в невідомому напрямку. Закінчилося все благополучно Наталі вдалося зустрі­тися з чоловіком і виїхати за кордон. Вона прожила довге життя і померла в Парижі у віці 97 років.

Замовницею і хазяйкою палацу в Турчинівці була Наталія Федорівна Терещенко, в заміжжі Уварова. Батько подарував їй маєток на весілля. Наталія була активною і діяльною жінкою, відомою доброчинницею. Вона працювала в пологовому будинку для незаможних, який організу­вав її батько, і навіть сама приймала пологи.

палац Терещенка в ТурчинівціTereshchenko Palace in Turchynivka

Tereshchenko Palace is situated in the village of Turchynivka, Chudniv District, Zhytomyr Region, 67 km southwest of Zhytomyr.

One of the numerous estates of the famous Tereshchenko dynasty (who were Ukrainian entrepreneurs and owners of sugar factories) is situated in the village of Turchynivka. It was constructed in 1899-1900 in the modern style with elements of French Renaissance. This rectangular building is built of bricks. On either side it is decorated by two towers with shaped tiled roofs.

***Natalia lived in her estate until the Civil War (after the 1917 revolution), although she knew that sooner or later the Bolsheviks would arrest her. Finally, it happened. When they arrived, a woman in a very simple dress opened the door, so they thought she was a housemaid. She promised to call her mistress, but instead she went out through the back door, mounted a horse and disappeared without trace. Yet everything had a good ending. Natalia managed to meet her husband and went abroad. She had lived a long life and died in Paris at the age of 97.

Nowadays, the palace houses a vocational school, and due to this fact, the building is in a rather good condition.

The customer and the owner of the palace in Turchynivka was Natalia Tereshchenko (married name — Uvarova). The estate was a wedding gift from her father. She was an active and energetic woman, and she was largely en­gaged in charity. She worked in the maternity hospital for the poor organized by her father, and she even delivered children.

Палац в Новограді-Волинському

Палац Уварових розташований у місті Новоград-Волинський, районному центрі Житомирської області (за 90 км на північний захід від Житомира), в районі Новий Звягель.

Палац в Новограді-ВолинськомуМістечко Новоград-Волинський (польський Звягель до 1793 року) ві­доме з часів Київської Русі. Після Другого поділу Польщі воно увійшло до складу Російської імперії й дістало статус столиці Волинської губернії. У той час містечко належало князям Аюбомирським, а їхня резиденція розташовувалася в передмісті Новий Звягель, на правому березі річки Случ. Одна з Любомирських, Маріана, вийшла заміж за графа Ф. П. Ува­рова, бойового генерала, учасника Вітчизняної війни 1812 року. Відтоді маєток на довгі роки став власністю роду Уварових.

Палац, який зберігся б колишньому мастку, побудований у 1900-х ро­ках. Це виразна пам'ятка архітектурного стилю модерн, що поєднує еле­менти ренесансу, бароко і класицизму. Восьмигранні вежі, увінчані зуб­цями, і вузькі вікна з напівциркульним завершенням надають будівлю схожості з середньовічним замком.

***У центрі міста, на високому березі річки Случ, реконструйовані стіни й оборонна вежа фортеці Звягель. Фортифікацію звів князь Костянтин Острозький у XVI столітті, а через століття, під час Національно-визвольної війни, її зруйнували козаки.

Жили в ньому сестри Уварови, Марія та Євгенія. Остання була дружи­ною С. М. Мезенцева, тому палац у Новому Звягелі називали ще будин­ком Мезенцевих. Добудовував особняк уже їхній син Борис, камергер імператорського двору. Він і став останнім власником маєтку. Після ре­волюції тут розмістився навчальний заклад, а з 1930-х років і до сьогодні палац займає військова частина.

Палац в Новограді-ВолинськомуThe Palace in Novohrad-Volynskiy

The palace of Uvarovs is situated in Noviy Zvyagel neighborhood of Novohrad-Volyn­skiy, the district center of Zhytomyr Region (90 km northwest of Zhytomyr).

Novohrad-Volynskiy (the Polish town of Zvyagel until 1793) is known since the times of Kyiv Rus. After the second partition of Poland, it became a part of the Russian Empire and received the status of the capital of Volyn province. By that time, the town belonged to Princes Liubomirskiy, and their residence was located in the suburb of Noviy Zvyagel on the right bank of the Sluch River. One member of the Liubomirskiy family, Mariana, married Count F. P. Uvarov, the military general and the participant of the Great Patriotic War of 1812. Since that time the estate belonged to the Uvarov family for many years.

***In the center of the city, on the high bank of Sluch River there stand the reconstructed walls and the defense tower of Zvyagel fortress. The fortification had been constructed by Prince Kostiantyn Ostrozkiy in the 16 century, and it was destroyed a century later by Cossacks during the national liberation war of Ukrainian people.

The palace that has been preserved in the former estate was constructed in the 1900s. It is an expressive monument of the modern style architecture. It combines elements of Renaissance, Barogue and Classicism. The octagonal towers are crowned with battlements and narrow windows with semicircular apexes, which make the building look like a medieval castle.

The Uvarov sisters, Maria and Eugenia, used to live there. The latter was the wife of S.M. Mezentsev, and that is why the palace in Noviy Zvyagel is often referred to as the Mezentsevs House. The estate was accomplished by their son Borys, the chamberlain of the imperial court. He was the last owner of the estate. After the 1917 revolution, the estate housed a school, and since 1930, the palace has been occupied by a military detachment.